S soustvarjanjem do sodelovalnega učnega okolja
nazajKako načrtovati, spremljati in vrednotiti izboljšave pri pouku v sodelovanju s kolegi?
Osredotočenost na skupni cilj ali področje izboljšav je ključno gonilo sprememb v šolah. Sodelovanje učiteljev pri načrtovanju, vrednotenju in spremljanju izboljšav omogoča skupno prepoznavanje izzivov, iskanje rešitev ter izgrajuje njihovo medsebojno zaupanje.
Delavnice
Okvirni čas izpeljave: 4 mesece
Skupinsko načrtovanje izboljšav pedagoške prakse
Namen delavnice je uporabiti korake akcijskega raziskovanja pri skupinskem načrtovanju izboljšav pedagoške prakse glede na izbrano področje iz delavnice 3.1.
Udeleženci: strokovni delavci
Predviden čas: 45 min
Potrebujemo:
- delavnično postavitev miz,
- delavnica temelji na skupnih spoznanjih, pridobljenih na delavnici 3.1, zato je pogoj za izpeljavo te delavnice že izpeljana delavnica 3.1,
- zapise Analiza stanja (delavnica 3.3).
Ovrednotenje izboljšav
Namen delavnice je analizirati in interpretirati zbrane dokaze, ovrednotiti doseganje zastavljenih ciljev ter pripraviti izhodišča za nadaljnje načrtovanje korakov izboljšav.
Udeleženci: strokovni delavci
Predviden čas: 45 min
Potrebujemo:
- delavnično postavitev miz,
- med izvedbo delavnic 4.1 in 4.2 mora miniti najmanj tri mesece,
- dokaze, ki so jih učenci zbirali pri svojem pouku.
Izraz učitelj je uporabljen za vzgojitelje, učitelje in druge strokovne delavce na vseh ravneh izobraževanja.
Izraz učenec je uporabljen za otroke v vrtcih, učence v osnovnih in glasbenih šolah ter dijake v srednješolskem izobraževanju.
Delavnice z učitelji praviloma vodi ravnatelj, z učenci pa učitelj oz. razrednik.
Priporočamo, da pri razdelitvi učiteljev v skupine v delavnicah, uporabite katerega od že poznanih ledolomilcev. Pri tem lahko povabite enega izmed učiteljev, da ga pripravi pred izvedbo delavnice.
Podporna gradiva
Literatura in viri
Eccles, J. S., Harold, R. D. (1993). Parent-school involvement during the early adolescent years. Teachers College Record, 94(3), 568–587.
Hattie, J. (2009). Visible learning. London: Routledge.
Hattie, J., Clark, S. (2018). Visible Learning: Feedback. London: Routledge.
Henderson, A., Berla, N. (1994). A new generation of evidence: The family is critical to student achievement. Columbia, MD: National Committee for Citizens in Education.
HMIE (2007). Leadership for learning: The challenges of leadingin a time of change. Livingston: HM Inspectorate of Education.
Hoover-Dempsey, K. V., Sandler, H. M. (1997). Why do parents become involved in their children’s education? Review of Educational Research, 67(1), 3–42. Https://doi.org/10.2307/1170618.
Ross, J., Bruce, C. (2007b). “Teacher self-assessment: A mechanism for facilitating professional growth”, Teaching and Teacher Education, Vol. 23, str. 146–159.
Schleicher, A. (2019). Šole za učence 21. stoletja : močni vodje, samozavestni učitelji, inovativni pristopi. Ljubljana: Šola za ravnatelje.