S soustvarjanjem do sodelovalnega učnega okolja
nazaj
5.

Kako lahko pripomorem k temu, da bo naša šola še bolj vključujoča?

Odzivanje na potrebe vseh učencev in zagotavljanje učinkovitih pogojev za učenje zahteva od učiteljev veliko znanja, fleksibilnosti, ustvarjalnosti ter odprtosti za iskanje novih poti v svoji praksi. V delavnicah boste opredelili inkluzijo in spoznali didaktične možnosti za zagotavljanje individualnih poti učenja za vsakega učenca.

Delavnice

Okvirni čas izpeljave: 4 mesece

5.1

Inkluzija je več kot le zapisano pravilo



Namen delavnice je izmenjati razmisleke o inkluziji in spoznati didaktične možnosti za zagotavljanje personalizacije.


Udeleženci: strokovni delavci

Predviden čas: 60 min

Potrebujemo:

  • prazne liste,
  • vsak učitelj prinese svojo (katero koli) sprotno učno pripravo.
5.2

Sam načrtujem svoje učenje



Namen delavnice je vključiti učence v refleksijo svojih močnih in šibkih področij ter v samostojno uravnavanje lastnega učenja. Vsak učitelj izbere vsaj en razred, kjer bo izvajal to delavnico. Pri tem je pomembno, da so vključeni različni razredi.


Udeleženci: učenci

Predviden čas: 45 min

5.3

Kako samouravnavanje učenja doživljajo učenci?



Namen delavnice je izmenjati izkušnje o pouku, pri katerem učenci sami načrtujejo, spremljajo, usmerjajo in organizirajo svoj učni proces.


Udeleženci: strokovni delavci

Predviden čas: 60 min

Potrebujemo:

  • delavnično postavitev miz.

Izraz učitelj je uporabljen za vzgojitelje, učitelje in druge strokovne delavce na vseh ravneh izobraževanja.

Izraz učenec je uporabljen za otroke v vrtcih, učence v osnovnih in glasbenih šolah ter dijake v srednješolskem izobraževanju.

Delavnice z učitelji praviloma vodi ravnatelj, z učenci pa učitelj oz. razrednik.

Priporočamo, da pri razdelitvi učiteljev v skupine v delavnicah, uporabite katerega od že poznanih ledolomilcev. Pri tem lahko povabite enega izmed učiteljev, da ga pripravi pred izvedbo delavnice.

Literatura in viri

Ažman, T., Brejc, M., Koren, A. (2014). Učenje učenja: primeri metod za učitelje in šole. Maribor: Filozofska fakulteta; Kranj: Šola za ravnatelje. Http://www.solazaravnatelje.si/ISBN/978-961-6637-61-9.pdf.

Hayward, L. (2018). Seminar za pedagoške svetovalce. Ljubljana: ZRSŠ.

Holcar, A., Kregar, S. (2019) Glas učenca in formativno spremljanje, Vzgoja in izobraževanje 2-3, str. 7–13.

Novak, L. (2020). Ko je učenje presonalizirano, ima vsak učenec glas, njegovo učenje pa je vidno. Vzgoja in izobraževanje. Ljubljana: ZRSŠ

UNESCO (2017). A guide for ensuring inclusion and equity in education.

Kakovostno Ambiciozno Kreativno Organizirano

Zagotovo si vsaka ravnateljica, vsak ravnatelj želi dobro voditi šolo in pustiti pečat v njeni zgodovini. Izzivi, pred katere vas postavlja današnja družba pa niso enostavni, pravzaprav so zelo zahtevni. Radi bi vam prišli naproti pri eni od vaših temeljnih nalog, to je pri pedagoškem vodenju. Za izhodišče smo vzeli 8 vprašanj in ob njih pripravili podporna gradiva, ki naj vam in vašim učiteljem delujejo kot spodbuda in izziv pri prepoznavanju šibkih in močnih področij.