S soustvarjanjem do sodelovalnega učnega okolja
nazaj
9.

Kako pristopiti k ustvarjanju varnega in učinkovitega učnega okolja?

Ključni dejavniki za dosego varnega in učinkovitega učnega okolja se odvijajo pri pouku, pri katerem:

  • so upoštevane individualne potrebe učencev,
  • se spodbuja celosten razvoj učencev,
  • se fizičen prostor prilagaja procesom učenja in poučevanja,
  • učenci razvijajo socialne veščine ter se pripravljajo na kakovostno življenje in sobivanje z drugimi.

Pri tem so vsem učencem zagotovljene enake možnosti, ne glede na njihove raznolike potenciale, socialno in kulturno ozadje.

Delavnice

Okvirni čas izpeljave: 2 meseca

9.1

Varno in učinkovito učno okolje v očeh učiteljev



Namen delavnice je izbrati učno okolje (didaktično, fizično ali socialno), ki bi ga v podporo zagotavljanju varnega in učinkovitega učnega okolja lahko še izboljšali v svoji pedagoški praksi, in skupaj s kolegi načrtovati strategije, ki bi vam bile pri tem lahko v pomoč.

Za bolj poglobljen pristop uvajanja didaktičnih strategij, navedenih na gradivu Šola, ki se zavzema za varno in učinkovito učno okolje, predlagamo, da izvedete delavnice v okviru 6. in 7. vprašanja.


Udeleženci: strokovni delavci

Predviden čas: 90 minut

Potrebujemo:

  • delavnično postavitev miz,
  • gradivo Šola, ki se zavzema za varno in učinkovito učno okolje,
  • skupni spletni dokument, ki ga pripravi moderator delavnice.
9.2

Varno in učinkovito učno okolje v očeh učencev in staršev



Namen je med obema delavnicama vključiti učence in starše v evalvacijo o učinkovitosti in varnosti učnega okolja ter pridobiti njihova mnenja.


Udeleženci: učenci, starši

Predviden čas: 20 minut

Potrebujemo:

  • natisnjene vprašalnike za učence, ki jih bodo reševali pri razrednih urah za predmet, ki ga poučuje razrednik (vprašalnik je primeren za učence od 5. razreda dalje, mlajšim učencem ga je treba prilagoditi),
  • natisnjene vprašalnike za starše (učenci jih odnesejo domov svojim staršem in izpolnjene vrnejo v nabiralnik šole ali škatlo, ki jo pripravimo v šolski avli za ta namen); vprašalniki so lahko tudi v spletni obliki,
  • starše prek e-pošte še sami povabimo k izpolnjevanju vprašalnika,
  • razredniki pred izvedbo delavnice 9.3 analizirajo in povzamejo ugotovitve vprašalnikov iz vmesnega koraka 9.2.
9.3

Glas učencev in staršev – Kaj nam sporočajo?



Namen delavnice je pregledati, kaj so vam v evalvaciji o učinkovitosti in varnosti učnega okolja sporočili učenci in starši, ter razmisliti, katere vidike boste upoštevali pri načrtovanju izboljšav lastne pedagoške prakse in v kolikšni meri.


Udeleženci: strokovni delavci

Predviden čas: 90 minut

Potrebujemo:

  • delavnično postavitev miz,
  • razredniki pred izvedbo delavnice 9.3 analizirajo in povzamejo ugotovitve vprašalnikov iz delavnice 9.2,
  • skupni spletni dokument (delavnica 9.1).

Izraz učitelj je uporabljen za vzgojitelje, učitelje in druge strokovne delavce na vseh ravneh izobraževanja.

Izraz učenec je uporabljen za otroke v vrtcih, učence v osnovnih in glasbenih šolah ter dijake v srednješolskem izobraževanju.

Delavnice z učitelji praviloma vodi ravnatelj, z učenci pa učitelj oz. razrednik.

Priporočamo, da pri razdelitvi učiteljev v skupine v delavnicah, uporabite katerega od že poznanih ledolomilcev. Pri tem lahko povabite enega izmed učiteljev, da ga pripravi pred izvedbo delavnice.

Podporna gradiva
Literatura in viri

Holcar Brunauer, A., idr. (2016). Formativno spremljanje v podporo učenju. Priročnik za učitelje in strokovne delavce. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.

Rutar Ilc, Z., Rogič Ožek, S., Gramc, J., idr. (2017). Vključujoča šola: priročnik za učitelje in druge strokovne delavce. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.

Marentič Požarnik, B. (2003, 2018). Psihologija učenja in pouka. Ljubljana: DZS.

Kakovostno Ambiciozno Kreativno Organizirano

Zagotovo si vsaka ravnateljica, vsak ravnatelj želi dobro voditi šolo in pustiti pečat v njeni zgodovini. Izzivi, pred katere vas postavlja današnja družba pa niso enostavni, pravzaprav so zelo zahtevni. Radi bi vam prišli naproti pri eni od vaših temeljnih nalog, to je pri pedagoškem vodenju. Za izhodišče smo vzeli 8 vprašanj in ob njih pripravili podporna gradiva, ki naj vam in vašim učiteljem delujejo kot spodbuda in izziv pri prepoznavanju šibkih in močnih področij.