Vodenje sodobne šole
nazajKako lahko moje pedagoško vodenje pripomore k uspešnosti šole?
Pedagoški vodja za razvijanje kulture učenja na šoli ustvarja priložnosti za sodelovanje celotne šolske skupnosti. Z vključevanjem učiteljev in učencev v strokovni pogovor jih boste spodbudili k razmisleku o tem, kako uspešna je vaša šola in kaj bi lahko še izboljšali. Za svojo šolo boste oblikovali kriterije uspešne šole.
Delavnice
Okvirni čas izpeljave: 2 meseca
Uspešna šola v očeh učiteljev
Namen delavnice je opredeliti uspešno šolo znotraj kolektiva, razmisliti o tem, kako uspešni ste in kaj bi lahko še izboljšali, ter vključiti vse učitelje v strokovni pogovor, izmenjavo izkušenj in učenje drug od drugega, pri čemer se sliši glas vsakega posameznika.
Udeleženci: strokovni delavci
Predviden čas: 60 min
Potrebujemo:
- delavnično postavitev miz,
- prazne liste A3 za vsako skupino,
- velik list papirja za izdelavo plakata Kriteriji uspešne šole.
Uspešna šola v očeh učencev
Namen delavnice je vključiti učence v oblikovanje kriterijev uspešne šole. Delavnico izvedejo razredniki pri razredni uri.
Udeleženci: učenci
Predviden čas: 45 min
Potrebujemo:
- Plakat Kriteriji uspešne šole, ki so ga učitelji oblikovali v delavnici 1.1,
- samolepilne lističe,
- po delavnici učitelji strnejo predloge učencev in prenesejo na skupni plakat Kriteriji uspešne šole (v zbornici).
Naša šola, uspešna šola
Namen delavnice je nadgraditi plakat Kriteriji uspešne šole.
Udeleženci: strokovni delavci
Predviden čas: 45 min
Potrebujemo:
- delavnično postavitev miz,
- plakat Kriteriji uspešne šole, ki so ga učitelji oblikovali v delavnici 1.1 in učenci nadgradili v delavnici 1.2.
Izraz učitelj je uporabljen za vzgojitelje, učitelje in druge strokovne delavce na vseh ravneh izobraževanja.
Izraz učenec je uporabljen za otroke v vrtcih, učence v osnovnih in glasbenih šolah ter dijake v srednješolskem izobraževanju.
Delavnice z učitelji praviloma vodi ravnatelj, z učenci pa učitelj oz. razrednik.
Priporočamo, da pri razdelitvi učiteljev v skupine v delavnicah, uporabite katerega od že poznanih ledolomilcev. Pri tem lahko povabite enega izmed učiteljev, da ga pripravi pred izvedbo delavnice.
Podporna gradiva
Literatura in viri
Branch, G. F, Hanushek, E. A., Rivkin, S. G. (2013). School Leaders Matter: Measuring the impact of effective principals. Education Next.
Leadership for learning: A headteacher’s professional companion (2019 ). Rwanda Education Board.
Schleicher, A. (2019). Šole za učence 21. stoletja : močni vodje, samozavestni učitelji, inovativni pristopi. Ljubljana: Šola za ravnatelje.