Vodenje sodobne šole
nazaj
2.

Kako lahko spodbujam kulturo učenja vseh učencev in učiteljev?

V uspešni šoli je za čim boljše doseganje zastavljenih ciljev pomembno prizadevanje, usmerjeno v spodbujanje razvoja kulture učenja vseh, ne le učencev, ampak tudi učiteljev, ravnateljev in staršev. V delavnicah boste opredelili, katera načela učeče se šolske skupnosti so za vas najpomembnejša, in sprejeli dogovor, kako kulturo učeče se skupnosti udejanjati na šoli.

Delavnice

Okvirni čas izpeljave: 2 meseca

2.1

Učeča se šolska skupnost v očeh učiteljev



Namen delavnice je razpravljati o načelih učeče se šolske skupnosti ter razmisliti, kako učinkovito se načela udejanjajo pri pouku in na šoli ter s katerimi dejavnostmi bi jih lahko še izboljšali.


Udeleženci: strokovni delavci

Predviden čas: 60 min

Potrebujemo:

  • delavnično postavitev miz.
2.2

Učeča se šolska skupnost v očeh učencev



Namen delavnice je voditi razpravo z učenci o načelih učeče se šolske skupnosti, o udejanjanju le-teh na šoli ter razmisliti o dejavnostih, ki bi pripomogle k še učinkovitejšemu učenju. Delavnico lahko izvedete s predstavniki posameznih razredov ali v vseh oddelkih na razrednih urah (od 5. razreda dalje, za mlajše učence jo je treba prilagoditi).


Udeleženci: učenci

Predviden čas: 45 min

Potrebujemo:

  • delavnično postavitev miz.
2.3

Naša načela učeče se šolske skupnosti



Namen delavnice je pregledati zapise s predlaganimi dejavnostmi učiteljev in učencev iz delavnic 2.1 in 2.2, oblikovati plakat z izbranimi dejavnostmi ter sprejeti dogovor, kako boste spremljali njihovo udejanjanje na šoli in pri pouku.


Udeleženci: strokovni delavci

Predviden čas: 60 min

Potrebujemo:

  • delavnično postavitev miz,
  • samolepilne lističe,
  • barvne samolepilne krogce (za vsakega učitelja 5),
  • 2 velika lista papirja za izdelavo plakatov.
2.4

Kako lahko otrokom pri učenju doma pomagate starši?



Namen delavnice je voditi razpravo s starši o načelih učeče se šolske skupnosti, pridobiti njihovo mnenje o tem, kako učinkovito se načela učeče se šolske skupnosti udejanjajo na šoli, ter razmisliti, kako bi svoje otroke lahko podprli pri učenju doma. Delavnico lahko izvedete na roditeljskih sestankih ali izobraževanjih za starše.


Udeleženci: starši

Predviden čas: 60 min

Potrebujemo:

  • delavnično postavitev miz,
  • plakat, ki so ga učitelji oblikovali v delavnici 2.3.

Izraz učitelj je uporabljen za vzgojitelje, učitelje in druge strokovne delavce na vseh ravneh izobraževanja.

Izraz učenec je uporabljen za otroke v vrtcih, učence v osnovnih in glasbenih šolah ter dijake v srednješolskem izobraževanju.

Delavnice z učitelji praviloma vodi ravnatelj, z učenci pa učitelj oz. razrednik.

Priporočamo, da pri razdelitvi učiteljev v skupine v delavnicah, uporabite katerega od že poznanih ledolomilcev. Pri tem lahko povabite enega izmed učiteljev, da ga pripravi pred izvedbo delavnice.

Podporna gradiva
Literatura in viri

Emerson, N. Bron, J., Kákonyi, L. (2018). Diverse student voice approaches across Europe. European Journal on Education.

Holcar, A., Kregar, S. (2019). Glas učenca in formativno spremljanje. Vzgoja in izobraževanje 2-3, str. 7–13.

Leadership for learning: A headteacher’s professional companion (2019). Rwanda Education Board.

Schleicher, A. (2019). Šole za učence 21. stoletja: močni vodje, samozavestni učitelji, inovativni pristopi. Ljubljana: Šola za ravnatelje.

Kakovostno Ambiciozno Kreativno Organizirano

Zagotovo si vsaka ravnateljica, vsak ravnatelj želi dobro voditi šolo in pustiti pečat v njeni zgodovini. Izzivi, pred katere vas postavlja današnja družba pa niso enostavni, pravzaprav so zelo zahtevni. Radi bi vam prišli naproti pri eni od vaših temeljnih nalog, to je pri pedagoškem vodenju. Za izhodišče smo vzeli 8 vprašanj in ob njih pripravili podporna gradiva, ki naj vam in vašim učiteljem delujejo kot spodbuda in izziv pri prepoznavanju šibkih in močnih področij.