Vodenje sodobne šole
nazaj
3.

Kako dobra je naša šola in kaj bi lahko še izboljšali?

Samoevalvacija omogoča vpogled v kakovost učenja in poučevanja ter prepoznavanje področij za izboljšanje, kar je ključnega pomena za napredek vsakega učitelja in šole kot celote. Z vključevanjem učiteljev, učencev in staršev v samoevalvacijo, bo postala potreba po izboljšavah skupna, pot za njihovo uresničitev pa lažja.

Delavnice

Okvirni čas izpeljave: 2 meseca

3.1

Opredelitev področij izboljšav



Namen delavnice je izbrati eno ali več področij, ki bi jih želeli izboljšati v svoji pedagoški praksi, in skupaj s kolegi načrtovati strategije, ki bi vam pri tem lahko bile v pomoč.


Udeleženci: strokovni delavci

Predviden čas: 60 min

Potrebujemo:

  • delavnično postavitev miz,
  • opcijsko: plakat Kriteriji uspešne šole iz 1.3 delavnice,
  • skupni spletni dokument, ki ga pripravi moderator delavnice.
3.2

Vključitev učencev in staršev v evalvacijo kakovosti učnih izkušenj



Namen delavnice je vključiti učence in starše v evalvacijo kakovosti učnih izkušenj ter pridobiti njihova mnenja.


Udeleženci: učenci, starši

Predviden čas: 20 min

Potrebujemo:

  • natisnjene vprašalnike za učence, ki jih bodo reševali pri razrednih urah za predmet, ki ga poučuje razrednik (vprašalnik je primeren za učence od 5. razreda dalje, mlajšim učencem ga je treba prilagoditi),
  • natisnjene vprašalnike za starše (učenci jih odnesejo domov svojim staršem in izpolnjene vrnejo v nabiralnik šole ali v škatlo, ki jo pripravimo v avli šole za ta namen); vprašalniki so lahko tudi v spletni obliki,
  • starše prek e-pošte še sami povabimo k izpolnjevanju vprašalnika.
3.3

Glas učencev in staršev – kaj nam sporočajo?



Namen delavnice je pregledati, kaj so vam v evalvaciji kakovosti učnih izkušenj sporočili učenci in starši, ter razmisliti, katere vidike boste upoštevali pri načrtovanju izboljšav lastne pedagoške prakse in v kolikšni meri.


Udeleženci: strokovni delavci

Predviden čas: 60 min

Potrebujemo:

  • delavnično postavitev miz,
  • razredniki pred izvedbo delavnice 3.3 analizirajo in povzamejo ugotovitve vprašalnikov iz delavnice 3.2,
  • skupni spletni dokument (delavnica 3.1).

Izraz učitelj je uporabljen za vzgojitelje, učitelje in druge strokovne delavce na vseh ravneh izobraževanja.

Izraz učenec je uporabljen za otroke v vrtcih, učence v osnovnih in glasbenih šolah ter dijake v srednješolskem izobraževanju.

Delavnice z učitelji praviloma vodi ravnatelj, z učenci pa učitelj oz. razrednik.

Priporočamo, da pri razdelitvi učiteljev v skupine v delavnicah, uporabite katerega od že poznanih ledolomilcev. Pri tem lahko povabite enega izmed učiteljev, da ga pripravi pred izvedbo delavnice.

Podporna gradiva
Literatura in viri

How good is our school? (fourth edition) – HGIOS 4 (2015). Education Scotland.

School self-evaluation guidelines. Post-primary. Department of education and skills. (2016). The Inspectorate Department of Education and Skills.

Kakovostno Ambiciozno Kreativno Organizirano

Zagotovo si vsaka ravnateljica, vsak ravnatelj želi dobro voditi šolo in pustiti pečat v njeni zgodovini. Izzivi, pred katere vas postavlja današnja družba pa niso enostavni, pravzaprav so zelo zahtevni. Radi bi vam prišli naproti pri eni od vaših temeljnih nalog, to je pri pedagoškem vodenju. Za izhodišče smo vzeli 8 vprašanj in ob njih pripravili podporna gradiva, ki naj vam in vašim učiteljem delujejo kot spodbuda in izziv pri prepoznavanju šibkih in močnih področij.