Vodenje sodobne šole
nazajKako dobra je naša šola in kaj bi lahko še izboljšali?
Samoevalvacija omogoča vpogled v kakovost učenja in poučevanja ter prepoznavanje področij za izboljšanje, kar je ključnega pomena za napredek vsakega učitelja in šole kot celote. Z vključevanjem učiteljev, učencev in staršev v samoevalvacijo, bo postala potreba po izboljšavah skupna, pot za njihovo uresničitev pa lažja.
Delavnice
Okvirni čas izpeljave: 2 meseca
Opredelitev področij izboljšav
Namen delavnice je izbrati eno ali več področij, ki bi jih želeli izboljšati v svoji pedagoški praksi, in skupaj s kolegi načrtovati strategije, ki bi vam pri tem lahko bile v pomoč.
Udeleženci: strokovni delavci
Predviden čas: 60 min
Potrebujemo:
- delavnično postavitev miz,
- opcijsko: plakat Kriteriji uspešne šole iz 1.3 delavnice,
- skupni spletni dokument, ki ga pripravi moderator delavnice.
Vključitev učencev in staršev v evalvacijo kakovosti učnih izkušenj
Namen delavnice je vključiti učence in starše v evalvacijo kakovosti učnih izkušenj ter pridobiti njihova mnenja.
Udeleženci: učenci, starši
Predviden čas: 20 min
Potrebujemo:
- natisnjene vprašalnike za učence, ki jih bodo reševali pri razrednih urah za predmet, ki ga poučuje razrednik (vprašalnik je primeren za učence od 5. razreda dalje, mlajšim učencem ga je treba prilagoditi),
- natisnjene vprašalnike za starše (učenci jih odnesejo domov svojim staršem in izpolnjene vrnejo v nabiralnik šole ali v škatlo, ki jo pripravimo v avli šole za ta namen); vprašalniki so lahko tudi v spletni obliki,
- starše prek e-pošte še sami povabimo k izpolnjevanju vprašalnika.
Glas učencev in staršev – kaj nam sporočajo?
Namen delavnice je pregledati, kaj so vam v evalvaciji kakovosti učnih izkušenj sporočili učenci in starši, ter razmisliti, katere vidike boste upoštevali pri načrtovanju izboljšav lastne pedagoške prakse in v kolikšni meri.
Udeleženci: strokovni delavci
Predviden čas: 60 min
Potrebujemo:
- delavnično postavitev miz,
- razredniki pred izvedbo delavnice 3.3 analizirajo in povzamejo ugotovitve vprašalnikov iz delavnice 3.2,
- skupni spletni dokument (delavnica 3.1).
Izraz učitelj je uporabljen za vzgojitelje, učitelje in druge strokovne delavce na vseh ravneh izobraževanja.
Izraz učenec je uporabljen za otroke v vrtcih, učence v osnovnih in glasbenih šolah ter dijake v srednješolskem izobraževanju.
Delavnice z učitelji praviloma vodi ravnatelj, z učenci pa učitelj oz. razrednik.
Priporočamo, da pri razdelitvi učiteljev v skupine v delavnicah, uporabite katerega od že poznanih ledolomilcev. Pri tem lahko povabite enega izmed učiteljev, da ga pripravi pred izvedbo delavnice.
Podporna gradiva
Literatura in viri
How good is our school? (fourth edition) – HGIOS 4 (2015). Education Scotland.
School self-evaluation guidelines. Post-primary. Department of education and skills. (2016). The Inspectorate Department of Education and Skills.