Vodenje sodobne šole
nazaj
1.

Kako lahko moje pedagoško vodenje pripomore k uspešnosti šole?

Pedagoški vodja za razvijanje kulture učenja na šoli ustvarja priložnosti za sodelovanje celotne šolske skupnosti. Z vključevanjem učiteljev in učencev v strokovni pogovor jih boste spodbudili k razmisleku o tem, kako uspešna je vaša šola in kaj bi lahko še izboljšali. Za svojo šolo boste oblikovali kriterije uspešne šole.

Delavnice

Okvirni čas izpeljave: 2 meseca

1.1

Uspešna šola v očeh učiteljev



Namen delavnice je opredeliti uspešno šolo znotraj kolektiva, razmisliti o tem, kako uspešni ste in kaj bi lahko še izboljšali, ter vključiti vse učitelje v strokovni pogovor, izmenjavo izkušenj in učenje drug od drugega, pri čemer se sliši glas vsakega posameznika.


Udeleženci: strokovni delavci

Predviden čas: 60 min

Potrebujemo:

  • delavnično postavitev miz,
  • prazne liste A3 za vsako skupino,
  • velik list papirja za izdelavo plakata Kriteriji uspešne šole.
1.2

Uspešna šola v očeh učencev



Namen delavnice je vključiti učence v oblikovanje kriterijev uspešne šole. Delavnico izvedejo razredniki pri razredni uri.


Udeleženci: učenci

Predviden čas: 45 min

Potrebujemo:

  • Plakat Kriteriji uspešne šole, ki so ga učitelji oblikovali v delavnici 1.1,
  • samolepilne lističe,
  • po delavnici učitelji strnejo predloge učencev in prenesejo na skupni plakat Kriteriji uspešne šole (v zbornici).
1.3

Naša šola, uspešna šola



Namen delavnice je nadgraditi plakat Kriteriji uspešne šole.


Udeleženci: strokovni delavci

Predviden čas: 45 min

Potrebujemo:

  • delavnično postavitev miz,
  • plakat Kriteriji uspešne šole, ki so ga učitelji oblikovali v delavnici 1.1 in učenci nadgradili v delavnici 1.2.

Izraz učitelj je uporabljen za vzgojitelje, učitelje in druge strokovne delavce na vseh ravneh izobraževanja.

Izraz učenec je uporabljen za otroke v vrtcih, učence v osnovnih in glasbenih šolah ter dijake v srednješolskem izobraževanju.

Delavnice z učitelji praviloma vodi ravnatelj, z učenci pa učitelj oz. razrednik.

Priporočamo, da pri razdelitvi učiteljev v skupine v delavnicah, uporabite katerega od že poznanih ledolomilcev. Pri tem lahko povabite enega izmed učiteljev, da ga pripravi pred izvedbo delavnice.

Literatura in viri

Branch, G. F, Hanushek, E. A., Rivkin, S. G. (2013). School Leaders Matter: Measuring the impact of effective principals. Education Next.

Leadership for learning: A headteacher’s professional companion (2019 ). Rwanda Education Board.

Schleicher, A. (2019). Šole za učence 21. stoletja : močni vodje, samozavestni učitelji, inovativni pristopi. Ljubljana: Šola za ravnatelje.

Kakovostno Ambiciozno Kreativno Organizirano

Zagotovo si vsaka ravnateljica, vsak ravnatelj želi dobro voditi šolo in pustiti pečat v njeni zgodovini. Izzivi, pred katere vas postavlja današnja družba pa niso enostavni, pravzaprav so zelo zahtevni. Radi bi vam prišli naproti pri eni od vaših temeljnih nalog, to je pri pedagoškem vodenju. Za izhodišče smo vzeli 8 vprašanj in ob njih pripravili podporna gradiva, ki naj vam in vašim učiteljem delujejo kot spodbuda in izziv pri prepoznavanju šibkih in močnih področij.