Učenje, poučevanje in vrednotenje znanja
nazajKako pristopiti k učinkovitemu spremljanju pouka?
Pedagoški vodje, ki se zavzemajo za kakovostno učenje in poučevanje, sistematično pristopajo k procesu spremljanja učiteljevega dela. V delavnicah bodo učitelji opredelili vlogo in namen spremljanja pouka ter se seznanili z različnimi protokoli in elementi učinkovitega spremljanja pouka.
Delavnice
Okvirni čas izpeljave: 3 mesece
Moja naravnanost do spremljanja pouka
Namen delavnice je opredeliti vlogo in namen spremljanja pouka ter spodbuditi razmislek o lastnih izkušnjah, povezanih s spremljanjem pouka.
Udeleženci: strokovni delavci
Predviden čas: 90 min
Potrebujemo:
- delavnično postavitev miz,
- velik prazen list papirja.
Elementi učinkovitega spremljanja pouka
Namen delavnice je seznaniti se z elementi učinkovitega spremljanja pouka in jih dopolniti.
Udeleženci: strokovni delavci
Predviden čas: 45 min
Potrebujemo:
- delavnično postavitev miz.
Kateri protokol je za spremljanje pouka najustreznejši?
Namen delavnice je seznaniti se z različnimi protokoli za spremljanje pouka in razmisliti o njihovi vlogi.
Udeleženci: strokovni delavci
Predviden čas: 45 min
Potrebujemo:
- delavnično postavitev miz.
Glas učenca – povratna informacija učitelju
Namen delavnice je pridobiti povratne informacije učencev o njihovem doživljanju pouka.
Udeleženci: učenci
Predviden čas: 45 min
Potrebujemo:
- natisnjene učne liste GLAS UČENCA – POVRATNA INFORMACIJA UČITELJU in navodila za uporabo le-teh:
- učni list GLAS UČENCA – POVRATNA INFORMACIJA UČITELJU je treba prilagoditi stopnji otrok, ki jih učitelji poučujejo,
- na njem učitelji po lastni presoji dopolnijo zapisane trditve (te so lahko bolj splošne, npr. usmerjene v aktivno vlogo učencev, ali specifične, če so področje, ki ga želijo izboljšati, učitelji že opredelili),
- po uri učitelji pregledajo povratne informacije učencev in povzamejo ključne ugotovitve o tem, kaj jim sporočajo,
- ugotovitve bodo predstavili v delavnici 8.5.
Katere povratne informacije so najučinkovitejše?
Namen delavnice je pridobiti vpogled v učinke, ki jih imajo povratne informacije učencev, in na podlagi le-teh načrtovati nadaljnje izboljšave svojega pouka.
Udeleženci: strokovni delavci
Predviden čas: 45 min
Izraz učitelj je uporabljen za vzgojitelje, učitelje in druge strokovne delavce na vseh ravneh izobraževanja.
Izraz učenec je uporabljen za otroke v vrtcih, učence v osnovnih in glasbenih šolah ter dijake v srednješolskem izobraževanju.
Delavnice z učitelji praviloma vodi ravnatelj, z učenci pa učitelj oz. razrednik.
Priporočamo, da pri razdelitvi učiteljev v skupine v delavnicah, uporabite katerega od že poznanih ledolomilcev. Pri tem lahko povabite enega izmed učiteljev, da ga pripravi pred izvedbo delavnice.
Literatura in viri
Cordingley, P., Bell, M., Rundell, B., Evans, D. (2003) The impact of collaborative CPD on classroom teaching and learning. In Research Evidence in Education Library. Version 1.1. London: EPPI-Centre, Social Science Research Unit, Institute of Education.
Darling-Hammond, L., Richardson, N. (2009). Teacher learning: What matters?. Educational Leadership, 46–53.
Hattie, J. (2009). Visible learning. London: Routledge.
Istance D., Dumont H. (2013). Smernice za učna okolja v 21. stoletju. V: S. Sentočnik (ur.), O naravi učenja. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.
Leadership for learning: A headteacher’s professional companion (2019 ). Rwanda Education Board.
Schleicher, A. (2019). Šole za učence 21. stoletja : močni vodje, samozavestni učitelji, inovativni pristopi. Ljubljana: Šola za ravnatelje. Https://solazaravnatelje.si/ISBN/978-961-6637-69-5.pdf.