Učenje, poučevanje in vrednotenje znanja
nazaj
8.

Kako pristopiti k učinkovitemu spremljanju pouka?

Pedagoški vodje, ki se zavzemajo za kakovostno učenje in poučevanje, sistematično pristopajo k procesu spremljanja učiteljevega dela. V delavnicah bodo učitelji opredelili vlogo in namen spremljanja pouka ter se seznanili z različnimi protokoli in elementi učinkovitega spremljanja pouka.

Delavnice

Okvirni čas izpeljave: 3 mesece

8.1

Moja naravnanost do spremljanja pouka



Namen delavnice je opredeliti vlogo in namen spremljanja pouka ter spodbuditi razmislek o lastnih izkušnjah, povezanih s spremljanjem pouka.


Udeleženci: strokovni delavci

Predviden čas: 90 min

Potrebujemo:

  • delavnično postavitev miz,
  • velik prazen list papirja.
8.2

Elementi učinkovitega spremljanja pouka



Namen delavnice je seznaniti se z elementi učinkovitega spremljanja pouka in jih dopolniti.


Udeleženci: strokovni delavci

Predviden čas: 45 min

Potrebujemo:

  • delavnično postavitev miz.
8.3

Kateri protokol je za spremljanje pouka najustreznejši?



Namen delavnice je seznaniti se z različnimi protokoli za spremljanje pouka in razmisliti o njihovi vlogi.


Udeleženci: strokovni delavci

Predviden čas: 45 min

Potrebujemo:

  • delavnično postavitev miz.
8.4

Glas učenca – povratna informacija učitelju



Namen delavnice je pridobiti povratne informacije učencev o njihovem doživljanju pouka.


Udeleženci: učenci

Predviden čas: 45 min

Potrebujemo:

  • natisnjene učne liste GLAS UČENCA – POVRATNA INFORMACIJA UČITELJU in navodila za uporabo le-teh:
    • učni list GLAS UČENCA – POVRATNA INFORMACIJA UČITELJU je treba prilagoditi stopnji otrok, ki jih učitelji poučujejo,
    • na njem učitelji po lastni presoji dopolnijo zapisane trditve (te so lahko bolj splošne, npr. usmerjene v aktivno vlogo učencev, ali specifične, če so področje, ki ga želijo izboljšati, učitelji že opredelili),
    • po uri učitelji pregledajo povratne informacije učencev in povzamejo ključne ugotovitve o tem, kaj jim sporočajo,
    • ugotovitve bodo predstavili v delavnici 8.5.
8.5

Katere povratne informacije so najučinkovitejše?



Namen delavnice je pridobiti vpogled v učinke, ki jih imajo povratne informacije učencev, in na podlagi le-teh načrtovati nadaljnje izboljšave svojega pouka.


Udeleženci: strokovni delavci

Predviden čas: 45 min

Izraz učitelj je uporabljen za vzgojitelje, učitelje in druge strokovne delavce na vseh ravneh izobraževanja.

Izraz učenec je uporabljen za otroke v vrtcih, učence v osnovnih in glasbenih šolah ter dijake v srednješolskem izobraževanju.

Delavnice z učitelji praviloma vodi ravnatelj, z učenci pa učitelj oz. razrednik.

Priporočamo, da pri razdelitvi učiteljev v skupine v delavnicah, uporabite katerega od že poznanih ledolomilcev. Pri tem lahko povabite enega izmed učiteljev, da ga pripravi pred izvedbo delavnice.

Podporna gradiva
Literatura in viri

Cordingley, P., Bell, M., Rundell, B., Evans, D. (2003) The impact of collaborative CPD on classroom teaching and learning. In Research Evidence in Education Library. Version 1.1. London: EPPI-Centre, Social Science Research Unit, Institute of Education.

Darling-Hammond, L., Richardson, N. (2009). Teacher learning: What matters?.  Educational Leadership, 46–53.

Hattie, J. (2009). Visible learning. London: Routledge.

Istance D., Dumont H. (2013). Smernice za učna okolja v 21. stoletju. V: S. Sentočnik (ur.), O naravi učenja. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.

Leadership for learning: A headteacher’s professional companion (2019 ). Rwanda Education Board.

Schleicher, A. (2019). Šole za učence 21. stoletja : močni vodje, samozavestni učitelji, inovativni pristopi. Ljubljana: Šola za ravnatelje. Https://solazaravnatelje.si/ISBN/978-961-6637-69-5.pdf.

Kakovostno Ambiciozno Kreativno Organizirano

Zagotovo si vsaka ravnateljica, vsak ravnatelj želi dobro voditi šolo in pustiti pečat v njeni zgodovini. Izzivi, pred katere vas postavlja današnja družba pa niso enostavni, pravzaprav so zelo zahtevni. Radi bi vam prišli naproti pri eni od vaših temeljnih nalog, to je pri pedagoškem vodenju. Za izhodišče smo vzeli 8 vprašanj in ob njih pripravili podporna gradiva, ki naj vam in vašim učiteljem delujejo kot spodbuda in izziv pri prepoznavanju šibkih in močnih področij.